Autoklinikka avasi uusissa tiloissa Lohjalla

Autoklinikka on Suomen johtava lasi- ja vahinkokorjaamo, jonka 60 toimipisteessä korjataan noin 70 000 autoa vuosittain. Nyt Autoklinikka palvelee asiakkaitaan myös Lohjalla, missä uudet toimitilat otettiin käyttöön toukokuussa 2023.

Toimitilat toteutettiin Wasa360-palvelumallilla. Siinä WasaGroup huolehtii kiinteistökehityshankkeen kaikista vaiheista aina tontin hankinnasta, rahoituksesta ja kiinteistön suunnittelusta rakennuttamiseen ja käytön aikaiseen kiinteistön ylläpitoon asti. Kohteen pääurakoitsijaksi valittiin WasaCon.

”Löysimme Autoklinikan vaatimuksia vastaavan tontin hyvällä sijainnilla Lohjan Tynninharjusta ja aloimme suunnitella hanketta eteenpäin. Lukuisten yhteisten toimitilahankkeiden myötä Autoklinikan tarpeet ja toiveet ovat meille jo tuttuja, mikä luonnollisesti on eduksi hankkeen kaikissa vaiheissa”, rakennuttajapäällikkö Mikko Nyrhinen WasaGroupilta kertoo.

Tiukka aikataulu vaatii töiden yhteensovittamista

Kaiken kaikkiaan työmaavaihe kesti vain kuusi kuukautta, mikä etenkin talvea vasten aloittaessa osoittautui tiukaksi.

”Luovutus viivästyi muutaman päivän suunnitellusta. Se johtui pitkälle huhtikuuhun venyneen talven vaikutuksesta pihatöiden ja asfaltoinnin viimeistelyyn. Meille on kuitenkin kunnia-asia luovuttaa priimaa, ja siksi oli parempi odottaa roudan sulamista kuin kiirehtiä. Autoklinikan väki oli samaa mieltä”, kohteen työpäällikkö Veljo Kärbo WasaConilta sanoo.

Lohjan Autoklinikka avasi ovensa asiakkaille ja heidän autoilleen toukokuussa 2023 vain viikon verran tilojen luovutuksen jälkeen

”On selvää, että tilat halutaan käyttöön mahdollisimman nopeasti niiden valmistumisen jälkeen, ja siksi korjaamo- ja maalaamotiloja aletaan aina varustella rakennustöiden ollessa vielä kesken. Se edellyttää venymistä puolin ja toisin, mutta hyväksi hitsautunut yhteistyö Autoklinikan kanssa auttaa ratkomaan mahdolliset haasteet”, Mikko Nyrhinen toteaa.

Uudet tilat on otettu ilolla vastaan

Autoklinikan aluepäällikkö Janne Mouhu kertoo, että uudet tilat ovat muutaman kuukauden käytön aikana osoittautuneet oikein toimiviksi.

”Meille räätälöity pohjaratkaisu helpotti eri toimintojen sijoittelua korjaamotilaan, mikä luonnollisesti tehostaa työskentelyä. Varaosat ja työkalut pysyvät hyvin järjestyksessä, kun niidenkin säilytys on otettu alusta alkaen huomioon. Olen jopa huomannut, että uusien osaajien rekrytointi on helpottunut, kun meillä on ollut osoittaa modernit ja viihtyisät työskentelytilat, Mouhu sanoo.

”Sitä paitsi uusi korjaamo on mitä parhain käyntikortti myös asiakkaidemme suuntaan. Moni on hämmästellyt, miten siistiä meillä on. Olemme ainoa toimija kiinteistössä, minkä vuoksi olemme voineet järjestellä piha-alueen pysäköinninkin mahdollisimman toimivaksi”, hän jatkaa.

 

 

Ota meihin yhteyttä