Uusi Onninen Express Seinäjoelle – asiakaslähtöistä suunnittelua ja sujuvaa yhteistyötä

Heinäkuussa 2025 Seinäjoen Kapernaumin alueella avataan upouusi Onninen Express -myymälä, joka tuo mukanaan paitsi uudistetut ja modernit tilat, myös laajentuneen tuotevalikoiman. Uudet tilat toteutettiin WasaGroupin Wasa360-palvelumallilla.

Myymälän suunnittelussa keskiössä ovat olleet toimivuus, asiakaslähtöisyys ja tehokas tilankäyttö. Onnisen hankepäällikkö Jukka Räsänen kertoo, että uuden myymälän tarpeen taustalla oli vanhan kaksikerroksisen toimitilan epäkäytännöllisyys ja teknisen myynnin erillisyys itse myymälätilasta.

”Nyt saamme myymälään eri toiminnot fiksusti asiakkaan etua ajatellen. Tekninen myynti on välittömässä yhteydessä myymälään, mikä tekee asiakkaan asioinnista sujuvampaa”, Räsänen toteaa.

Vaikka myymälän kokonaisneliömäärä ei kasvanut, tehokkaampi tilasuunnittelu mahdollisti tuotevalikoiman kasvattamisen. Myymälän hyllypinta-alaa on suunniteltu entistä tehokkaammin, minkä ansiosta valikoimaa on voitu laajentaa kaikilla tuotealueilla.

”Meillä on nyt tehokkaammin hyödynnetty lattiapinta-ala, ja saatiin reilusti lisää tuotteita asiakkaille. Tämän lisäksi työvaatevalikoimamme on aiempaa runsaampi, ja sen yhteyteen saadaan täysin uusi palvelu – painatus”, Räsänen kertoo.


Kuvassa vasemmalta harjannostajaisissa toukokuun alussa: Jukka Räsänen (hankepäällikkö, Onninen), Elina Mähönen (aluepäällikkö, Onninen) ja Hannu Rajamäki (liiketoimintajohtaja, WasaPlan).

Uutta: työvaatteiden logopainatuspalvelu

Työvaatteet ovat kuuluneet Onnisen valikoimaan jo aiemmin, mutta nyt palvelu laajenee painatusmahdollisuudella. Myymälässä otetaan käyttöön oma logopainatuspalvelu, jonka ansiosta työvaatteet voidaan personoida suoraan myymälässä asiakkaan toiveiden mukaan.

”Tyypillisesti painatus tehdään selkään tai rintamukseen asiakkaan toiveiden mukaisesti. Nyt kun tämä onnistuu paikan päällä, palvelu on nopeaa ja joustavaa”, Räsänen kuvailee.

Painatuspalvelu tuo selkeää lisäarvoa erityisesti yrityksille, jotka haluavat vahvistaa brändiään yhtenäisellä ja ammattimaisella ilmeellä.

24/7 -palvelua sovittaessa

Uuden myymälän tiloihin rakennettiin myös mahdollisuus 24/7-asiointiin erikseen sovituille asiakkaille.. Tämä tarkoittaa, että sovittujen ehtojen mukaan asiakasyritykset voivat noutaa tuotteita milloin tahansa – myös öisin ja viikonloppuisin. Tällainen joustavuus vastaa nykyaikaisen asiakaskunnan tarpeisiin entistä paremmin.

Myös aukioloaikoja on laajennettu: uusi myymälä on avoinna arkisin klo 6.30–17.00, mikä mahdollistaa tavaroiden noudon ennen ja jälkeen työpäivän.


Kuva: Onninen

Avautuu heinäkuussa – lämpimästi tervetuloa tutustumaan

Uusi Onninen Express Seinäjoki avaa ovensa heinäkuun puolessavälissä. Jukka Räsänen toivottaa asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi:

”Toivon, että mahdollisimman moni tulee paikan päälle tutustumaan uuteen myymälään. Meillä on nyt tarjota entistä laajempi ja toimivampi valikoima sekä uusia palveluita – ja ennen kaikkea tilat, joissa asiointi on helppoa ja sujuvaa.”

Katse tulevaisuuteen

Seinäjoen myymälä on osa laajempaa strategista kehityspolkua, jossa Onnisen myymäläverkostoa kehitetään aktiivisesti.

” ”Tärkeintä on, että tilat vastaavat liiketoiminnan ja asiakkaiden tarpeita”, Räsänen kertoo.


Kuva: Onninen

Yhteistyö WasaGroupin kanssa: ”Vaivaton ja kivuton projekti”

Räsäsen mukaan yhteistyö WasaGroupin kanssa sujui erinomaisesti – alusta loppuun.

”Tuntuu melkein väärältä sanoa kivuton, mutta siltä se tuntui. Yhteistyö sujui saumattomasti suunnittelupalavereista työmaavaiheeseen saakka. Olemme puhuneet samaa kieltä ja ratkaisseet asiat hyvässä yhteishengessä. Ei ole mitään negatiivista sanottavaa – ei suunnittelusta eikä toteutuksesta”, hän kiittää.

Räsänen toimii hankepäällikkönä Onnisen eri toimipaikkahankkeissa kautta maan ja vastaa muun muassa tilojen toiminnallisuudesta, kalustehankinnoista ja layout-suunnittelusta. Seinäjoen projektin hän jättää paikallisen henkilöstön käsiin heti avauksen jälkeen.

”Kun avajaispäivä koittaa, tiputan avaimet pöydälle ja siirryn seuraavaan projektiin. On hienoa nähdä, kuinka uusi myymälä herää eloon – ja että sitä on ollut itse rakentamassa konkreettisesti mukana.”

Tutustu Wasa360-palvelumalliin.

Suunnittelu ja rakennuttaminen: WasaPlan Oy
KVR-urakoitsija: WasaCon Oy

 

Tilaa menestykselle.

 

Lisätietoja:

Marika Kasi-Kangasmaa
Hankekehityspäällikkö
WasaGroup Oy
marika.kasi-kangasmaa@wasagroup.fi
040 576 3357

Jukka Räsänen
Hankepäällikkö
Onninen Oy
Express-myymälät
jukka.rasanen@onninen.com
0400 744 010

Ota meihin yhteyttä

Yleiskatsaus

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömien evästeiden tulisi aina olla käytössä, jotta voimme tallentaa toiveesi kielestä ja evästeiden asetuksista.

Kolmansien osapuolien evästeet

Tämä sivusto käyttää Piwik Pro, Google Analytics 4 ja HubSpot -työkaluja kerätäkseen nimetöntä tietoa sivuston käytöstä,, kuten kävijöiden määrästä ja suosituimmista sivuista. Lisäksi seuraamme digitaalisen markkinoinnin toimivuutta evästeiden avulla. Pitämällä tämän evästeen käytössä autat meitä parantamaan sivustoa.